streda 17. októbra 2018

Čo sa HODÍ ROBIŤ, aby ste sa na ľade aspoň trochu ZLEPŠOVALI

Je absolútne jasné, že ja ako amatér mám veľký problém s každým novým kraso-prvkom a niektoré sú pre mňa nedosiahnuteľné :D. Kým som sa do pracovala k slniečku ako má byť prešli mesiace a na druhej strane, aj základná pirueta je pre mňa niečo, na čom makám a nič. Z prvkov, pri ktorých korčuľujem dozadu mám hrôzu a vyzerám príšerne ťažkopádne.
Avšak aj to slniečko, či rovnú lastovičku, alebo taký ten grif, kedy idete dopredu a potom sa za behu otočíte a pokračujete tým istým smerom, ale chrbtom...som dala, až keď som pochopila, že nestačí chodiť iba v sobotu na tréning, alebo celkovo iba na ľad, ale výborne pomáhajú aj celkom iné cvičenia. Dôležitá je motivácia aj cviky navyše. K čomu vám dopomôžu napríklad:

1. Balančná podložka
Toto je taký malý zázrak, ktorý si môžete zobrať do kancelárie a sedieť na tej strane s výčnelkami, ktoré sú príjemne masážne :D. Ale v skutočnosti je to výborná vec na zlepšovanie rovnováhy. Cvičiť na balančnej podložke je jednoduché, skrátka sa iba snažte postaviť sa na nej na jednu nohu, alebo oboma a robiť pri tom pomalé drepy, poprípade dosiahnuť klasickú lastovičku. Ide o to, že je ťažké udržať pri tom rovnováhu. Čiže pri tej snahe nielenže zlepšujete svoj celkový balans, ale tiež to „cítite“ na lýtkach. Stačí aj 10-15 minút denne a korčuľuje sa vám oveľa lepšie. Ja osobne si zvyknem pri pečení „skackať“ na podložke, teda zabijem dve muchy jednou ranou, ako sa vraví.

2. Spinner na trénovanie otočiek
Túto vecičku mám v kancelárii a keď idem len tak okolo, tak sa zakrútim :D. Z čoho vyplýva, že keď raz riaditeľka nečakane otvorí dvere, bude si myslieť, že som šialená. Ale je to výborná vecička, s ktorou môžete trénovať piruety aj mimo ľadu. Mne osobne pirueta ešte nejde, ale zasa aj tak ma krútenie veľmi baví, takže si spinner užívam. Postavíte sa na neho, odrazíte sa a kdekoľvek na podlahe, či na koberci sa môžete krútiť, so správnym postojom sa dostanete do rovnakej zotrvačnosti ako na ľade. Je to zábava, čo na spinneri oceňujem najviac!

3. Balet
Je jedno, že už máte vek, existujú aj kurzy „baletu pre dospelých“. Mám to šťastie, že mi otvorili tanečné  štúdio rovno pod nosom. Nechodím na balet pravidelne, ale hocikedy si zmyslím, cca raz za dva týždne. Baletka zo mňa už nebude, ale balet veľmi pomáha pri spevňovaní tela, čo potrebujete pri korčuľovaní, kde sú mnohé prvky o sile a tiež zlepšuje postoj. Rovnako ako na balete, tak aj pri krasokorčuľovaní sa vychádza zo základného postoja s podsadeným zadkom, ramenami dole a lopatkami rozloženými na chrbte. A je to dokonalé, občas si zacvičiť pri krásnej hudbe, s ladnými labutími pohybmi, s peknou sukničkou...ktorá je aj mojím posledným bodom.

4. Sukňa, či iné čačky mačky
Nech to znie akokoľvek divne, odporúčam si kúpiť na ľad klasickú baletnú zavinovaciu sukňu – s ktorou teda ja chodím aj na balet. Oblečenie vie motivovať k výkonom. Keď sa skrátka cítite pekne a keď vidíte ako vaša suknička veje, keď sa pokúšate o základnú piruetu, motivuje vás to pokračovať...a s ešte lepším postojom. Verte mi, je to tak :D




Zdroj gif:
tumbrl.com

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára